Játékszabályok

Bármilyen cselekvés, amely jogosulatlan előnyhöz juttat, szigorúan tilos. Beleértve bármilyen bug használatát. A bizonyított csalás kizárást von maga után, nem csak a mostani, hanem a jövőbeli rendezvényekre is!

Általános Szabályzat

Az esemény online esemény, minden résztvevő a saját eszközéről, otthonról vesz részt a rendezvényen.

Lebonyolítás:

A jelentkezés lezárása után minden játékost emailben értesítünk majd a pontos menetrendről. A sorsolás és az első fordulóról az értesítést az eseményeknél feltüntetett dátumon fogjátok megkapni!

Minden játék kezdő napja látható az “Események” menüpontban. Ez az 1. forduló kezdőnapja. A regisztráció lezárása után tájékoztatunk titeket, hogy meddig tart az első forduló, abban az időintervallumban kell megbeszélnetek az ellenfeletekkel, hogy mikor játszátok le az adott meccset.

A sorsolás  és a további menetrend itt az oldalon lesz majd elérhető! Illetve a Discord csoportokban is feltüntetjük majd!

Verseny formátum: Minden szezonban a jelentkezők száma alapján dől el, hogy milyen formátumban zajlik az adott játék versenye. A Discord szerveren minden ezzel kapcsolatos információt közlünk az egyes versenyszámok szobájában.

Késés: Amennyiben a egy játékos/csapat a megbeszélt időponttól számított 15 percen belül nem jelenik meg, úgy a másik játékos/csapat győzelmét könyveljük el.

Halasztás: A gördülékeny lebonyolítás érdekében nincs lehetőség halasztásra. Azért van több nap hagyva egy-egy fordulóra, hogy legyen lehetőség az adott időintervallumon belül meghatározni egy megfelelő időpontot. Amennyiben egy csapat/játékos nem tud kiállni az adott fordulóban, úgy lezártnak tekintjük azt a fordulót, később nem lehet pótolni. Ebben az esetben def win jár az ellenfélnek. Amennyiben egyik csapatnak/játékosnak sem jó egy időpont sem egy fordulón belül, úgy döntetlent könyvelünk el.

Játékos csere:

Azok a csapatok, akik többen regisztráltak, mint 5 fő (CS:GO, League of Legends, Valorant), illetve mint 3 fő (Rocket League), illetve mint 4 fő (Pubg Mobile) bármikor cserélhetnek a játék folyamán.

Játékos névcsere:

Amennyiben egy játékos megváltoztatja saját nevét egy játékban, köteles jeleznie a szervezőknek, illetve bizonyítékkal alátámasztani azt.

Csapat összeállítása: 

CS:GO, DOTA2, League of Legends, Valorant:

A csapatba Egyetemi polgárok jelentkezését várjuk Magyarország minden egyeteméről! A csapaton belül csak egyféle egyetem hallgatói lehetnek! A csapatban maximum 1 külsős, nem egyetemi polgár, vagy más egyetemi polgár lehet! A csapat maximum 7 fő lehet, a 7 fő főből maximum 1 külsős lehet. Külsősnek számít minden olyan résztvevő, aki nem egyetemi polgár, vagy más egyetem hallgatója! A cseréket előre kell regisztrálni, utólagos cserelehetőség nem lesz!

Rocket League:

A csapatba Egyetemi polgárok jelentkezését várjuk Magyarország minden egyeteméről! A csapaton belül csak egyféle egyetem hallgatói lehetnek! A csapatban maximum 1 külsős, nem egyetemi polgár, vagy más egyetemi polgár lehet! A csapat maximum 4 fő lehet, a 4 fő főből maximum 1 külsős lehet. Külsősnek számít minden olyan résztvevő, aki nem egyetemi polgár, vagy más egyetem hallgatója! A cseréket előre kell regisztrálni, utólagos cserelehetőség nem lesz!

League of Legends

(kizárólag teljes csapatok jelentkezését tudjuk elfogadni)

Játék Menete:

Beállítások

         1. Custom lobbi beállítások

A lobbit a következő beállításokkal szükséges elkészíteni:

  • Map: Summoner’s Rift
  • Game type: Tournament Draft
  • Allow spectators: Lobby only
    _
    2. Custom lobbi elkészítésének folyamata
  • A sorsolás alapján beállított csapat létrehozza a lobbit.
  • A lobbi adatait (neve, jelszava) megosztja az ellenfél csapatával, vagy meghívást küld az ellenfél játékosainak.
  • Ha mindkét csapat megérkezett elkezdődhet a mérkőzés.
    _
    3
    . Kliens és szerver 

Minden mérkőzésnek az EU Nordic & East szerveren kell mennie.

 

Mérkőzés szabályok 

1. Lebonyolítás

Minden egyes fordulónak ki lesz írva egy discord poszt, ahol a kommentek közé kell írni az eredményt.

Minden csapatnak képernyőmentést kell készítenie az eredményekről (a statisztikai oldalról).

2. Előkészületek

Minden problémát próbáljatok meg elhárítani a meccs előtt:

  • Ellenőrizzétek, hogy rendesen van-e beállítva a lobbi
  • Bizonyosodjatok meg arról, hogy minden játékos készen áll

Játékbeli szabályok

1. Játékosok száma

A mérkőzést 5 az 5 ellen kell lejátszani, 4 az 5, vagy 4 a 4 ellen még megegyezés esetén sem indítható el a mérkőzés.

2. Pause szabály

Tournament Draft módban a pause funkció használata csak különlegesen indokolt esetben engedélyezett, ilyen például a kifagyás. Egy pause nem tarthat tovább 10 percnél. Ennél hosszabb igénybevétel esetén, engedélyt kell kérni az ellenféltől, ha ezek nem teljesülnek a mérkőzés folytatódik.

Játékos kifagyásnál engedélyezett a pause használata. Minden más esetben mindkét beleegyezésére szükség van a játék megszakításához, amit all chatbe jelezni kell. Játék újraindítása, csak akkor engedélyezett, ha mindkét fél készen áll a folytatásra és ezt jelezte is all chatbe. Amennyiben a pause hossza eléri a 10 percet és a meghosszabbításra engedélyt sem kapott, úgy folytatni kell a mérkőzést.

A pause nem megfelelő használata kizáráshoz vezet. Bizonyítékként screenshotot kell készíteni a történésekről.

3. Újrajátszás szabályai

Ha egy játékos nem tud semmilyen módon vissza csatlakozni egy elindult mérkőzéshez (pl.: bug) és a mérkőzés még nem tart 1 perce, akkor új mérkőzést kell indítani. Az új mérkőzésen is az előző bannokkal és pickekkel kell játszani.

Egy megkezdett mérkőzést (BO3/BO5) mindenképpen le kell játszani.

4. Mérkőzés vége

Ha egy csapat megsemmisíti az ellenfél nexus-át úgy a mérkőzésnek vége. A játékosoknak kötelező a mérkőzés vége után további 5 másodpercet várni, csak ezután történhet meg a mérkőzés elhagyása. Minden csapatnak kötelező screenshotot készítenie a játék végén a statisztikai oldalról.

5. Illegális tevékenységek

Bármilyen cselekvés, amely jogosulatlan előnyhöz juttat, az szigorúan tilos. Beleértve a bármilyen bug használatát.

6. Térfélcsere

A játékok alatt térfelet kell cserélni. A sorsolás során amelyik csapat felül van az kezd a map bal oldalán, az alsó értelemszerűen a jobb oldalon. A visszavágón fordítva. Minden következő meccsre cserélni kell az előző felálláshoz képest.

7. Játékos csere

Azok a csapatok, akik többen regisztráltak, mint 5 fő, bármikor cserélhetnek a játék folyamán.

8. Késés

Amennyiben a egy csapat a megbeszélt időponttól számított 15 percen belül nem jelenik meg, úgy a másik csapat győzelmét könyveljük el.

Valorant

(kizárólag teljes csapatok jelentkezését tudjuk elfogadni)

Játék menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszitek az ellenfeleket.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  4. A nyertes közli velünk az eredményt. (képernyőképeket küldd a verseny discord csoportjába)

Formátum:

    • Mód: 5v5
  • Valorant felhasználónév: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Pályák:

  • Haven
  • Ascent
  • Icebox
  • Fracture
  • Pearl
  • Split
  • Lotus

Pálya kiválasztása:

  • Team A Bannol 1 Mapot
  • Team B Bannol 1 Mapot
  • Team A Választ 1 Mapot, team B választ oldalt
  • Team B Választ 1 Mapot, team A választ oldalt
  • Team A bannol 1 mapot
  • Team B bannol 1 mapot
  • Fennmaradó map, a 2. Map vesztese választ oldalt

Egy pályát csak egyszer lehet választani.

Mérkőzés részletei:

Szerver beállítások:

  • Map: Attól függ, hogy melyik lett kiválasztva a csapatok által.
  • Mode: Standard
  • Options:
  • Allow cheats: Off
  • Tournament Mode: On
  • Overtime: Win by Two: On
  • Elsődleges szerverek: Frankfurt 1, Frankfurt 2, Paris 1, Paris 2

 

Játékos csere: 

Azok a csapatok, akik többen regisztráltak, mint 5 fő, bármikor cserélhetnek a játék folyamán.

Újrajátszás szabályai:
Ha egy játékos nem tud semmilyen módon vissza csatlakozni egy elindult mérkőzéshez (pl.: bug) és a mérkőzés még nem tart 1 perce, akkor új mérkőzést kell indítani. Az új mérkőzésen is az előző bannokkal és pickekkel kell játszani.

Egy megkezdett mérkőzést (BO3/BO5) mindenképpen le kell játszani.

FIFA 23 (NEXT GEN)

Játék Menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszed az ellenfeled.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  4. A nyertes közli velünk az eredményt. (képernyőképeket küldd a verseny discord csoportjába)

Formátum:

  • Mód: 1v1
  • PSN azonosító: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.
  • Xbox azonosító: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Mérkőzés részletei:

  • Game mode: Head to Head 1on1 (csak valós csapatok megengedettek, FUT sem megengedett)
  • Match duration: 12 minutes (6 minutes per half)
  • Controls: Any
  • Game Speed: Normal
  • Squad Type: Online
  • Játékos attribútumok: 90 (Player Attributes: 90 Overall)

Heartstone

Játék menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszed az ellenfeled.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  4. A nyertes közli velünk az eredményt. (képernyőképeket küldd a verseny discord csoportjába)

Formátum:

  • Mód: 1v1
  • Verseny formátum: Round Robin (minden játékos játszik minden másik játékossal egyszer)
  • Mérkőzés formátum: Shielded Draft
  • BattleTag: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

 

Shielded Draft; Standard (Wild deck használata tilos)

  • A ban phase előtt a két fél választ 1-1 classt amit leshieldel, ezt a classt az ellenfele nem bannolhatja tőle.
  • A magasabban seedelt játékos (ágrajzban alacsonyabb szám) dönti el, hogy ki kezdi a pickelést.
  • Pontosan 4 hőst kell használnia mindkét játékosnak a deck készítés során.
  • Hősválasztás után tilos a deckmódosítás, a gyűjtemény menübe való belépés 1 kör vereséggel jár.
  • A paklikat / pakli listákat csak fordulók között lehet módosítani, amennyiben ez egy fordulón belül történik meg, automatikusan az ellenfélnek kerül pont jóváírásra (tehát 1 fordulón belül 3 különböző class kell szerepeljen, ebből egyet kitilt az ellenfél, tehát a fordulót 2 classal és így pontosan két paklival játsszák).
  • Nem megengedett Whizbang the Wonderful és Zayle, Shadow Cloak használata a deckekben ezen a versenyen. Amennyiben egy játékos használja ezt a kártyát, elveszít egy kört a mérkőzésen.
  • A győztesnek kötelező új paklival játszani, a mérkőzés hátralévő részében nem hozhatja újra az adott decket és hőst.
  • A vesztes megtarthatja ugyanazt a paklit, amivel játszott vagy pedig hozhat egy olyat, amivel még nem nyert.
  • Azt javasoljuk, hogy az alábbi weboldalt használjátok a pick és ban lebonyolításához. (1 shield, 1 ban, bo5)  https://hs.crasher.ch/deckselect/
  • Az a játékos, aki bannolt hőst választ, elveszít egy kört a mérkőzésen. Az a deck, amit éppen a másik játékos használt, nem lehet újra felhasználható.
  • Mindkét játékos kötelessége jóváhagyni a pontos eredményt a mérkőzés végén, majd screenshotot küldeni a szervezőknek.
  • A screenshot készültekor győződj meg, hogy nem használsz Streamer Mode-ot (vagyis látszanak a neveitek, nem pedig ‘You’ és ‘Your Opponent’)! A ki-bekapcsoláshoz a billentyűkombináció Ctrl+Shift+S.

Clash Royale

Játék menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszed az ellenfeled.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  4. A nyertes közli velünk az eredményt. (képernyőképeket küldd a verseny discord csoportjába)

Formátum:

  • Mód: 1v1
  • Verseny formátum: Round Robin (minden játékos játszik minden másik játékossal egyszer)
  • Mérkőzés ideje: 3 perc
  • Clash Royale felhasználónév: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Csaták:

  • A mérkőzés oldal bal oldalán lévő játékos létrehozza az első csatát.
  • A mérkőzés oldalának jobb oldalán lévő játékos létrehozza a második csata kérést.
  • A mérkőzés oldal bal oldalán lévő játékos létrehozza a harmadik csatát.

Paklik és kártyák:

  • A játékosok cserélhetik a paklikat a csaták között.
  • A játékosok bármilyen kártyát felhasználhatnak a pakliban.

Duel:

Mindkét játékos összeállít 4 különböző paklit a kártyák “Duel decks” pontja alatt. Egy paklit csak egyszer lehet használni a meccs folyamán. A meccsek 2 győzelemig mennek, amely elérése után a meccs véget ér.

Elérés: Friendly Battle -> Duel

Rocket league

Játék menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszed az ellenfeled.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  4. A nyertes közli velünk az eredményt. (képernyőképeket küldd a verseny discord csoportjába)

Formátum:

  • Mód: 3v3

Rocket League felhasználónév

Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Játékos csere:

Azon csapatok esetében, akik többen regisztráltak, mint 3 fő:

  • Csatlakozási probléma esetén cserélhetnek, de az ellenfelet kötelesek tájékoztatni erről.
  • A mérkőzések között szabadon cserélhetnek.

CSGO

(kizárólag teljes csapatok jelentkezését tudjuk elfogadni)

Játék menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszitek az ellenfeleket.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.

Formátum:

    • Mód: 5v5
  • Steam felhasználói fiók: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Pályák:

  • Anubis
  • Mirage
  • Inferno
  • Nuke
  • Ancient
  • Overpass
  • Vertigo

 

Pálya kiválasztása:

  • Ban, Ban, Pick, Pick, Ban, Ban, Left over.

 

Egy pályát csak egyszer lehet választani.

 

Játékos csere:

Azok a csapatok, akik többen regisztráltak, mint 5 fő, bármikor cserélhetnek a játék folyamán.

DotA

(kizárólag teljes csapatok jelentkezését tudjuk elfogadni)

Játék Menete:

Beállítások

  1. Custom lobby beállítások 

A lobbit a következő beállításokkal szükséges elkészíteni

  • Game type: Captains Mode
  • Allow spectators: Lobby only
  • Szerver: Nyugat Európa
  • Csalások: Ki
  • Választási elsőbbség: Automatikus (érmefeldobás)
  • Dota TV késleltetés: 6 perc

2. Custom lobbi elkészítésének folyamata

  • A sorsolás alapján beállított csapat létrehozza a lobbit.
  • A lobbi adatait (neve, jelszava) megosztja az ellenfél csapatával, vagy meghívást küld az ellenfél játékosainak.
  • Ha mindkét csapat megérkezett elkezdődhet a mérkőzés.

 

3. Kliens és szerver 

Minden mérkőzésnek a csapatok által előre meghatározott szerveren kell mennie.

 

Mérkőzés szabályok 

4. Lebonyolítás

Minden egyes fordulónak ki lesz írva egy discord poszt, ahol a kommentek közé kell írni az eredményt.

Minden csapatnak képernyőmentést kell készítenie az eredményekről (a statisztikai oldalról).

Érme feldobással dől el a first pick.

 

5. Előkészületek

Minden problémát próbáljatok meg elhárítani a meccs előtt:

  • Ellenőrizzétek, hogy rendesen van-e beállítva a lobbi
  • Bizonyosodjatok meg arról, hogy minden játékos készen áll

Játékbeli szabályok

6. Játékosok száma

A mérkőzést 5 az 5 ellen kell lejátszani, 4 az 5, vagy 4 a 4 ellen még megegyezés esetén sem indítható el a mérkőzés.

7. Pause szabály

Captains módban a pause funkció használata csak különlegesen indokolt esetben engedélyezett, ilyen például a kifagyás. Egy pause nem tarthat tovább 10 percnél. Ennél hosszabb igénybevétel esetén, engedélyt kell kérni az ellenféltől, ha ezek nem teljesülnek a mérkőzés folytatódik.

Játékos kifagyásnál engedélyezett a pause használata. Minden más esetben mindkét beleegyezésére szükség van a játék megszakításához, amit all chatbe jelezni kell. Játék újraindítása, csak akkor engedélyezett, ha mindkét fél készen áll a folytatásra és ezt jelezte is all chatbe. Amennyiben a pause hossza eléri a 10 percet és a meghosszabbításra engedélyt sem kapott, úgy folytatni kell a mérkőzést.

A pause nem megfelelő használata kizáráshoz vezet. Bizonyítékként a MatchID-t tudjuk elfogadni, feltüntetve a probléma pontos idejét.

8. Újrajátszás szabályai

Ha egy játékos nem tud semmilyen módon vissza csatlakozni egy elindult mérkőzéshez (pl.: bug) és a mérkőzés még nem tart 5 perce vagy nem volt még first blood, akkor új mérkőzést kell indítani. Az új mérkőzésen is az előző bannokkal és pickekkel kell játszani.

Egy megkezdett mérkőzést (BO3/BO5) mindenképpen le kell játszani.

9. Mérkőzés vége

Ha egy csapat megsemmisíti az ellenfél ancient-jét vagy egy csapat beírja, hogy „gg”, úgy a mérkőzésnek vége. A játékosoknak kötelező a mérkőzés vége után további 5 másodpercet várni, csak ezután történhet meg a mérkőzés elhagyása. Minden csapatnak kötelező screenshotot készítenie a játék végén a statisztikai oldalról.

10. Illegális tevékenységek

Bármilyen cselekvés, amely jogosulatlan előnyhöz juttat, az szigorúan tilos. Beleértve a bármilyen bug használatát.

11. Térfélcsere

A játékok alatt térfelet kell cserélni. A sorsolás során amelyik csapat felül van az kezd a map bal oldalán, az alsó értelemszerűen a jobb oldalon. A visszavágón fordítva. Minden következő meccsre cserélni kell az előző felálláshoz képest.

12. Játékos csere

Azok a csapatok, akik többen regisztráltak, mint 5 fő, bármikor cserélhetnek a játék folyamán.

13. Késés

Amennyiben a egy csapat a megbeszélt időponttól számított 15 percen belül nem jelenik meg, úgy a másik csapat győzelmét könyveljük el.

PUBG MOBILE – SOLO

Játék menete:
1. 2db Erangel 2db Miramar meccset játszanak a résztvevők
2. Lejátszátok a mérkőzéseket.
3. Minden meccset 2db megfigyelő követi
4. Minden résztvevő a meccsek után discordon leírják a helyezésüket és a killpontokat

Formátum:

  •  Mód: Solo
  •  Pubg Mobile felhasználónév: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához
    való hozzáférésről.

Pályák:

  •  Erangel
  •  Miramar

Szerver beállítások:

  •  Map: 2db Erangel 2db Miramar
  •  Mode: Standard
  •  Allow cheats: Off
  •  Tournament Mode: On
  •  Emulátor használata tilos!

Újrajátszás szabályai:

Ha egy játékos nem tud semmilyen módon vissza csatlakozni egy elindult mérkőzéshez (pl.: bug) és a mérkőzés még nem tart 1 perce, akkor új mérkőzést kell
indítani. Az új mérkőzésen is az előző bannokkal és pickekkel kell játszani.Egy megkezdett mérkőzést mindenképpen le kell játszani

Pontrendszer

Kill pontok: 1 pont / kill

Helyezés szerint pontok:

  • 1. – 15 pont
  • 2. – 12 pont
  • 3. – 10 pont
  • 4. – 8 pont
  • 5. – 6 pont
  • 6. – 4 pont
  • 7. – 2 pont
  • 8-12. – 1 pont
  • 13-16. – 0 pont